woensdag 3 juli 2013

Bezopen




Om 6:00 uur verlaten we Vlieland. Eerst een stuk terug door de geul en dan de zee op. Hoog aan de wind zeilen we tegen de branding. We draaien naar het Noorden waar het kan en moet. Die golven van 2 meter hoog zijn er nog steeds. de donkere wolken zorgen voor een onvriendelijk decor. Maar het goede nieuws is dat we de wind mee hebben en dat die niet boven de 5Bft uit komt. 

Halverwege het eiland krijgt JW migraine verschijnselen. Ik probeer heel praktisch na te denken, om grote ellende voor te zijn. Ik ben bang dat ik Orisande alleen naar Lauwersoog moet   Brengen in deze k... golven. Eerst de lazy jacks uit, aangelijnd natuurlijk. Ik kijk naar JW's gezicht. Dat beloofd niet veel goeds.

Ik wil op de fok verder, grootzeil strijken. mocht het uit de hand lopen dan kan ik de boot "handelen".
JW gaat in zijn hoekje zitten achterop, als een dood vogeltje. Hij wil zeker verder. Bikkel van me!

We kruisen voor de wind, motor gaat aan. Af en toe geeft JW een teken van leven. Het wordt niet erger. Voor het middaguur breekt de zon door en een blauwe lucht versiert het hemelgewelf. dat hadden we ff nodig. We dobberen als gekken door. Terschelling, Ameland, Schiermonnikoog, Borkum, Juist en tenslotte Norderney. Na 13 en een half uur hobbelen liggen we in de haven. 
JW is het tweede deel van de tocht aardig opgeknapt. Als we veilig en wel aanleggen en we om de steiger stappen lijken we wel dronken van al dat gehobbel. We zijn blij dat we er zijn.


Geen opmerkingen: