dinsdag 10 juli 2012

Wijngaardslakken

De benen omhoog, sokken uit, een kopje thee en een joekel van een kruising tussen een Bosche bol, puddingbroodje en een Pain au Chocolat.... Mwahhh wat kan het leven lekker zijn.

En zeker na 14 kilometer lopen op het eiland Tholen. Via internet een prachtige wandeling uitgezocht. Vanwege het te verwachten laagwater om 15:00 hebben we de tocht achterstevoren gelopen, ik bedoel, de andere kant op dan beschreven. Zo konden we maximaal genieten van de schorren en slikken en het was stik mooi. En dan die geur... Voor mij een gevalletje "jeugdsentiment". Moeder hing die grijze welriekende plant bij mijn bedje tegen de muggen. De naam weet ik niet.

Halverwege streken we neer aan een dijkje. Boterhammen kwamen tevoorschijn en smaakten super. Toen ik even een mooi plasplekje opzocht ontwaarde ik allemaal wijngaardslakken. Van die hele grote dikke. Ik heb ze gewoon laten zitten, geen voedselexperimenten vandaag.

Op Tholen worden veel tuinbloemen geteeld. Gekleurde velden zorgen voor afwisseling in het landschap van dijkjes, graan en voederbieten.

De behoefte aan grote zeeavonturen is nog niet groot. Het zonder-plan-we-zien-wel-leventje bevalt ons nog steeds prima. De grote straalstroom die het weer en de levens van vele vakantiegangers beheerst kan ons even niet schelen.

Francisca

Geen opmerkingen: