dinsdag 16 augustus 2011

A perfect day!

We hebben em!
De perfecte dag diende zich vandaag aan:
Dit is toch super!!!

  • Opstaan met een zonnetje in Fécamp.
  • Een heerlijk vers stokbroodje met gezouten roomboter en chocopasta
  • Een prima tijd om te vertrekken 11:10 uur op zee en de zeilen gehesen
  • De stroom mee, richting St. Valery-en-Caux
  • Een perfect windje: Zuid-west ongeveer 12 a 15 knopen
  • Een geweldig decor: de blauwe zee met de prachtige witte kalkrotsen
  • En..... de laatste 3 mijl alleen op een puntje fok gevaren om te kunnen vissen en het avondeten te verschalken: een verse makreel!
  • We hoefden slechts een paar minuten te wachten op de sluis/brug van St. Valery die ons toegang tot de haven gaf.
  • Er was zeeën van ruimte in de haven en we lagen eerste klas in het zonnetje!
  • Omdat we op deze plek al vaker geweest zijn (3 x) hebben we heerlijk onze boeken gelezen en geluierd in het zonnetje als een stel tevreden zeehonden.
  • Genietend van een lunch met El Portillo, witte wijn, stokbrood Matelot en verse Neufchatel-kaas op kamertemperatuur!
  • Orisande heeft een leuk plekje in de zon gevonden in St. Valery-en-Caux


    En na zo'n perfecte dag zit ik (Francisca) gewoon even te werken, want er zijn toch wat dingen die af en toe mijn aandacht vragen. Dat is helemaal niet erg. Ik ben blij dat ik een paar klanten even kan helpen en daarna weer los kan laten. Het is fijn dat de zaken dit jaar een stuk beter gaan dan vorig jaar, zowel voor JW als voor mij, dat maakt de vakantie leuker!

    De eerste twee weken zouden we het niet over werk hebben. Dat lukte trouwens ook helemaal niet. Nu merk ik dat mijn hersens weer een beetje tot rust zijn gekomen en dat alle knelpunten en problemen een stuk lichter zijn geworden.

    In de vakantie probeer ik over één of twee essentiële zaken na te denken. Dan blijkt altijd dat de afstand die je neemt tijdens de vakantie zoveel oplevert aan nieuwe inzichten en heldere gedachten. Nu ga ik eerst eens lekker badderen om deze perfecte dag lekker fris af te sluiten!

    Francisca

    1 opmerking:

    Herman van Breukelen zei

    Beste Jan Willem en Francisca,

    Ziet er goed uit daar op zee!
    zou niet te veel aan werk denken ;-)
    Dat komt na de vakantie wel weer goed.

    Veel plezier nog

    Herman van Breukelen