dinsdag 20 juli 2010

Wie ben ik?



En wil je weten wie ik ben?

Ik ben geboren in Baarland, achter de dijk van de Westerschelde. Bij de bakkerij op het dorpsplein, bij gebrek aan een ziekenhuis. We woonden in een bakhuisje bij een boerderij. Vandaar mijn voorkeur voor lekker koffiekoeken, goede notenbroodjes en verse bolletjes...

Het wapen van Baarland is... een beer. En wat zou de link zijn tussen mij en die beer?
Wie het weet mag het zeggen! reageer op dit blog en verdien een pot honing!

Verder heb ik een hele lieve dochter van boven de twintig, die alleen mijn goede eigenschappen geërfd heeft.

Ben gek op dieren, maar daar doen we even niet meer aan, omdat dat erg lastig is als je zeilt. Voor zielige dieren met een zacht vachtje die tijdelijk onderdak zoeken staat de deur wel open.

En verder werk ik aan huis. Ik doe in "webinars" (web-based-seminars) en andere online & interactieve bijeenkomsten. Ik ben gek op nieuwe dingen en probeer graag e.e.a. uit. Twitter vind ik erg leuk omdat je door toevalstreffers leuke mensen met leuke ideeën tegen komt. het inspireert en voedt en het leidt ontzettend af van waar ik mee bezig ben.

Mijn favoriete witte wijn van dit moment is "el Portillo" en mijn grootste zorg is mijn premature spaghettipompoen, die straks een maand alleen moet groeien in de tuin onder het toeziend oog van dochter. Hij lijkt op een Barbapapa. Aan het eind van de zomer zal deze pompoen veranderen in een overheerlijke jam en verwerkt worden in "Bienmesabe" een Andalusisch toetje.

Mijn grootste ergernis is de baby van de buren. Hij kan er niks aan doen, maar schreeuwt altijd als wij in de tuin willen gaan zitten. Gelukkig geven ze hem te eten en zal hij eroverheen groeien.

Mijn grote liefde is JW en mijn andere passies zijn zeilen en reizen.

Ik heb een zeer ontwikkeld reukorgaan dat mij regelmatig in de problemen brengt. Vooral van chemische geuren moet ik niks hebben. Aan de andere kant heb ik geursensaties die maar heel weinig mensen kennen en die me veel plezier brengen. Wie kan er die heerlijke balsempopulieren ruiken van 500 meter afstand? Ik dus. Heel veel van mijn herinneringen zijn op geuren gebaseerd.

En verder heb ik ooit blokfluit gespeeld, altfluit, hobo, accordeon, gitaar en luit en kan ik macrameeën. Dat komt nog wel eens van pas tijdens het zeilen!

Mijn voornaam heb ik van mijn opa van vaders kant. das leuk. Mijn familie komt uit Zeeland en van Terschelling, allemaal ziltig dus.

Boven mijn bank hangt een schilderij van Van der Zee en het zal je verbazen maar het is een zeegezicht! Een familiestuk waar ik erg blij mee ben, alhoewel de technische staat ondermaats is. Ben nog niet naar Kunst en Kitch geweest.

Thats me!

Geen opmerkingen: