dinsdag 20 juli 2010

Draadjes, stekkertjes, geploeter en samenwerking...

Dit zijn de ingewanden van "Orisande". Helaas was de GPS overleden en hebben we een nieuwe moeten kopen (au) en installeren (au, au) afgelopen weekend.

Gelukkig hebben we een onuitgesproken taakverdeling aan boord. De ervaring leert dat ik mij beter verre kan houden van elektriciteit en JW kan dat juist prima. In ieder geval heeft hij het geduld om gebruiksaanwijzingen snel te doorgronden, om zich niet af te laten leiden en om logisch na te denken. Als ik maar koffie inschenk. Heel af en toe, als hij in de stress raakt, probeer ik te helpen en ga ik vragen stellen over wat hij precies heeft gedaan. Die methode leidt er vaak toe dat hij nog een keer hardop nadenkt over zijn acties als hij het mij verteld. Ik weet dan meestal echt niet waar hij het over heeft, maar daardoor bedenkt hij zelf de oplossing. Het lijkt echter alsof ik hem geholpen heb. En zo lever ik als elektriek-dummie toch een bijdrage.